Indrukwekkend drukwerk

Indrukwekkend in stijl

Indrukwekkend in stijl

19 jan, 2018

Door een goede huisstijl herkent je klant jouw bedrijf onmiddellijk. Hierdoor haalt een vierjarige moeiteloos een Coca-Cola en DVD van Studio 100 uit de rekken. Zonder één letter te lezen!

Wat is een huisstijl?

Je huisstijl is het geheel van visuele elementen die kenmerkend zijn voor jouw organisatie. Je logo, het lettertype en de kleuren vormen één geheel. Het is jouw stijl waardoor je je visueel onderscheidt van de concurrentie. Samen met de communicatie en het gedrag van je bedrijf vormt de huisstijl je bedrijfsidentiteit (corporate identity).

Waarom is een huisstijl belangrijk?

Een huisstijl is de basis van een sterk merk. Met enkele visuele elementen herkent je klant je merk onmiddellijk. Op termijn zal hij nog enkel oog hebben voor jou en je concurrenten geen blik meer waardig gunnen. Je klant identificeert zichzelf met jouw bedrijfsidentiteit. Een bedrijf als Apple heeft dit zeer goed begrepen.

Denk op lange termijn.

Bedrijven merken vaak dat hun huisstijl uit de jaren ‘80 in 2018 niet meer aanslaat. Maak je stijl futureproof en laat je bij de ontwikkeling ervan bijstaan door professionelen. Durf je stijl regelmatig op te frissen.

Denk zoals je klant.

Je klant verwacht dat je communiceert in een bepaalde stijl. Een advocatenkantoor met de huisstijl van speelgoedmerk Duplo wordt waarschijn geen succesverhaal. Laat je adviseren door experten en test je huisstijl vooraf uit op je doelgroep. We zien onszelf vaak anders dan hoe anderen dat doen.

Bewaak je huisstijl.

Elke uiting moet 100% passen binnen je stijl. Doe je dit niet, dan raken je klanten in de war. Stel dus iemand aan die de huisstijl bewaakt. Consequent zijn is de beste manier om snel een sterk merk te bouwen.

Met vragen over je huisstijl kan je altijd terecht bij Drukkerij Coloma. We hebben jaren ervaring met de ontwikkeling van indrukwekkende huisstijlen en we helpen je graag vrijblijvend op weg.